Brexit-nici o afacere este din nou pe masă, dar întreprinderile sunt nepregătite

Marea Britanie se regăsește încă o dată în strânsoarea alegerilor – deși de data aceasta, este un concurs ale cărui proceduri sunt deschise doar câtorva dintre ele. În ciuda numerelor limitate implicate, rezultatul acestei decizii va avea, fără îndoială, un impact asupra publicului britanic în general și pare să aibă ramificații semnificative pentru vecinii noștri din debara.

În timp ce în acest stadiu există un candidat care se conturează pentru a fi favorit și cel mai probabil să-și asume frâiele de putere în Marea Britanie, ultimii ani în politica britanică au servit pentru a dovedi zicala vechi că câteva săptămâni este o lungă perioadă de timp în politică. Ceea ce este clar este că oricine este următorul prim-ministru, acestea sunt susceptibile de a Flex mușchii lor Brexit într-o încercare de a stimula un partid fracturat și națiune în spatele lor. Acest lucru, împreună cu succesul fără precedent al Partidului Brexit în alegerile UE, înseamnă că suntem împinși mai aproape de prăpastie unui Brexit greu. Fie că vom cădea de pe stâncă de accident, sunt alungați prin politking nesăbuit sau de afaceri-sens uitat ideologia politică, ne găsim mult mai aproape de margine decât acum câteva săptămâni. Și dacă este calea de ieșire din impasul actual, există implicații serioase ale unui Brexit greu din punct de vedere al TVA-ului.

Prin urmare, întreprinderile trebuie să își intensifice pregătirile pentru Brexit și planificarea pentru situații neprevăzute. În conformitate cu sondajele efectuate recent din Marea Britanie și întreprinderile din UE, care a relevat faptul că întreprinderile de pe ambele maluri ale canalului se confruntă cu paralizie Brexit, cu doar unul din patru companii care iau măsuri proactive pentru a aborda planificarea Brexit, și unul din trei spunând pe care le-au întrerupt până când știu ce se întâmplă. De asemenea, am constatat că mai puțin de jumătate din întreprinderi cred că Brexit se va întâmpla de fapt.

Bunuri și servicii

Primul aspect de luat în considerare este tratamentul bunurilor. Sub o Brexit greu, mărfurile vor înceta să se deplaseze peste frontieră în conformitate cu normele de expediere și achiziție, și vom reveni la un import și export înființat. Astfel, taxele de import și TVA vor fi datorate atunci când mărfurile sosesc în Regatul Unit din UE și invers. Acest lucru va avea un impact seismic și știm că este deja o preocupare-sondajele noastre de opinie au arătat că unul din trei întreprinderi din Marea Britanie și Europa continentală este preocupat de costurile taxelor în cazul unui Brexit greu.  Acest lucru se datorează faptului că aceste costuri, spre deosebire de TVA-ul la import, nu sunt recuperabile.

În timp ce această schimbare va avea un impact asupra aproape toate întreprinderile, comercianții cu amănuntul online sunt printre cei care ar fi cele mai afectate. Sub o Brexit greu, normele de vânzare la distanță nu s-ar mai aplica atunci când mărfurile se deplasează între Marea Britanie și UE27.  În schimb, întreprinderile ar trebui să ia în considerare cine este importatorul sau înregistrarea pentru a determina orice pasive de TVA, care, în funcție de calea luată, ar putea crea nevoi suplimentare de înregistrare. Toate întreprinderile implicate în acest sector trebuie să revizuiască lanțurile de aprovizionare și să elaboreze planuri de urgență, astfel încât să reducă la minimum perturbarea afacerii și să păstreze experiența clienților.

Prestările de servicii vor fi probabil mai puțin afectate decât livrările de bunuri. În majoritate, serviciile B2B sunt supuse regulii generale; TVA-ul este datorat în cazul în care clientul aparține și este astfel contabilizat de către client folosind mecanismul de taxare inversă. Chiar dacă avem o Brexit greu, nu anticipăm o nevoie bruscă de înregistrări noi. În mod similar, este puțin probabil ca serviciile B2C să experimenteze schimbări seismice, cu excepția furnizorilor de servicii electronice care au fost contabilizarea TVA-ului folosind Mini One Stop Shop (MOSS) al UE. În cazul unui Brexit greu, furnizorii de servicii electronice ar trebui să aleagă un stat membru al UE și să se aplice pentru a face parte din sistemul lor non-UE MOSS.

Reprezentare fiscala

Reprezentarea fiscală impune ca o înregistrare în scopuri de TVA să fie asociată cu un reprezentant fizic, stabilind astfel un punct de contact fix în statul membru în cauză. Nu toate statele UE au nevoie de reprezentanți fiscali-Germania nu, de exemplu, și Franța a sugerat că nu va necesita reprezentare fiscală pentru întreprinderile din Regatul Unit după Brexit-dar o serie de națiuni UE au făcut deja clar că vor. În cazul unui Brexit greu, reprezentanții fiscali ar fi obligați imediat. Așadar, pentru întreprinderile care dețin deja înregistrări de TVA în UE, este esențial să le revizuiți, să le determinați pe cele care ar putea avea nevoie de reprezentare fiscală după Brexit și să planificați pașii următori. Este important să ne amintim că, deoarece reprezentanții fiscali sunt de obicei responsabili în solidar pentru afacerea în cauză, garanțiile sunt de obicei necesare și, astfel, costurile sunt majorate.

Recuperarea TVA

În prezent, întreprinderile din UE utilizează Directiva privind rambursarea relativ simplă pentru a asigura rambursarea TVA-ului din alte state membre. În cazul în care un Brexit greu, pentru a recupera întreprinderile din UE TVA Marea Britanie va trebui să utilizeze Directiva 13-lea , care este mult mai împovărătoare, necesită solicitări directe pentru fiecare autoritate locală în limba lor locală, și are cadre de timp mai scurte pentru prezentarea cererii. Pentru orice afacere care în prezent face cereri de rambursare, punerea în creanțe înainte de 31 octombrieSt este absolut esențială. În mod similar, întreprinderile ar trebui să se gândească la ce țări solicită în prezent restituiri, să ia în considerare acordurile de reciprocitate și să se asigure că toate documentele originale sunt păstrate, deoarece vor fi necesare pentru revendicări întemeiul Directivei 13.

Triangulare și liste de vânzări ce și Intrastat

Triangularea este o simplificare a UE pe care se bazează multe întreprinderi comerciale transfrontaliere. Este un mecanism care atenuează nevoia de înregistrări suplimentare atunci când există trei sau mai multe părți implicate într-o tranzacție în lanț. În cazul unui Brexit greu, întreprinderile nu vor mai putea utiliza numerele de TVA din Regatul Unit pentru a aplica simplificarea și pentru a atenua necesitatea înregistrării. Aceasta înseamnă o regânpare a modului în care este contabilizată TVA-ului, precum și o revizuire a lanțurilor de aprovizionare.

Licărire de veste bună este că listele de vânzări ce și declarațiile Intrastat ar fi foarte probabil nu mai este necesar în cazul în care Brexit greu. În principiu, aceasta este o veste bună, deoarece înseamnă mai puține declarații, dar acestea pot fi înlocuite cu o altă cerință de raportare.

Consultantul dvs. fiscal

Vizualizare profilCitește articole

Irina Cenuşă-Soare

  • Consultant
  • București

Irina este consultant fiscal, specializat în conformitate în materie de TVA, raportare Intrastat, Fondul de Mediu şi Taxa Claw-back. Vorbitoare fluentă de engleză şi spaniolă, Irina asistă clienţii în procesul de înregistrare în scopuri de TVA, conformitate în materie de TVA şi taxă claw-back, precum şi în alte diverse probleme consultative care pot apărea.