Măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19

Ordinul MILITAR nr.2/2020 privind măsurile de prevenire a răspândirii COVID-19 (Monitorul Oficial nr. 232 / 21.03.2020)
Următoarele măsuri intră în vigoare începând cu 22 martie 2020, ora 22.00:
– Activitatea în cabinetele de medicină dentară este suspendată temporar. Prin excepție, sunt permise intervenții dentare de urgență.
– Suspendarea temporara a activitatilor de vanzare cu cu amanuntul a produselor si serviciilor in centre comerciale (mall-uri, galerii comerciale, piete) in care opereaza mai multi operatori economici, cu exceptia vanzarii de produse alimentare, veterinare sau farmaceutice si curatenie Servicii.
– Circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei se efectuează numai în conformitate cu măsurile generale de prevenire a răspândirii COVID-19 și pentru evitarea formării unui grup mai mare de 3 persoane care nu locuiesc împreună.
– Între orele 6.00 și 22.00, se recomandă ca circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei să se desfășoare numai din următoarele motive:
a) calatorii de interes profesional, inclusiv intre casa/gospodarie si locul/locul activitatii profesionale si spate;
b) deplasarea de a furniza bunuri care să acopere nevoile de bază ale persoanelor și animalelor de companie, precum și bunurile necesare pentru activitatea profesională;
c) deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi întârziată și nici efectuată de la distanță;
d) strămutarea din motive justificate, ar fi îngrijirea/însoțirea copilului, asistarea persoanelor în vârstă, a persoanelor bolnave sau cu handicap sau decesul unui membru al familiei;
e) călătorii scurte, în apropierea casei /gospodăriei, legate de activitatea fizică individuală a oamenilor și de nevoile animalelor de companie/ animalelor de companie.
– Între orele 22.00 și 6.00, circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei este permisă numai din motivele expuse mai sus.
– Pentru a verifica motivul desfășării pe timp de noapte a interesului profesional, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților autorizate, legitimitatea serviciului, certificatul eliberat de angajator sau o declarație privind declarația pe care se află responsabilitatea proprie.

Pentru a verifica motivul călătoriei în interes personal pe timp de noapte, persoanele sunt obligate să depună, la cererea personalului autorităților autorizate, o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil.
– Declarația pe propria răspundere trebuie să includă numele și prenumele, data nașterii, adresa domiciliului/gospodăriei/locului de activitate profesională, motivul mutării, data finalizării și semnătura.
– Personalul Administrației Prezidențiale, Parlamentul României, Guvernului României, Ministerului Public, instituțiilor sistemului național de apărare, ordinii publice și securității naționale, corpului diplomatic și personalului furnizarea de servicii de utilitate publică sunt exceptate de la aceste dispoziții.
– Este interzisă intrarea pe teritoriul României, prin punctele de trecere a frontierei de stat, a cetățenilor străini și a apatrizilor, cu excepția situației în care tranzitează teritoriul României prin intermediul culorii de tranzit organizate prin acorduri cu statele vecine.
– Prin excepție, cetățenilor străini și apatrizilor care aparțin următoarelor categorii au dreptul să intre pe teritoriul României:
a) sunt membri de familie ai cetățenilor români;
b) sunt membri de familie ai cetățenilor altor state membre ale Uniunii Europene sau ai Spațiul Economic European sau ai Confederației Elvețiene, cu reședința în România;
c) sunt persoanele care dețin o viză de lungă ședere, un permis de ședere sau un document echivalent cu permisul de ședere eliberat de autoritățile române, conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr.194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările și completările ulterioare, sau un document echivalent acestora, eliberat de autoritățile altor state, în conformitate cu legislația Uniunii Europene;
d) sunt persoane care călătoresc în interes profesional, evidențiate prin viză, permis de ședere sau alt document echivalent;
e) este personal diplomatic sau consular, personal al organizațiilor internaționale, personal militar sau personal care poate oferi ajutor umanitar;
f) sunt pasageri în tranzit, inclusiv cei repatriați ca urmare a acordării protecției consulare;
g) sunt pasageri care călătoresc din motive imperative (medicale sau de familie);
h) sunt persoane care au nevoie de protecție internațională sau din alte motive umanitare.
Alte măsuri care intră în vigoare începând cu 21 martie 2020:
– Persoanele izolate la domiciliu, ca măsură de prevenire a răspândirii COVID-19, care părăsesc locul în care au fost plasate, fără aprobarea autorităților competente, sunt considerate persoane cu risc crescut de contagioasă și sunt conduse de ordine publică forțelor și plasate în carantină instituționalizată, sub pază. Aceste persoane nu sunt scutite de răspunderea civilă sau penală.

Persoanele aflate în carantină, ca măsură de prevenire a răspândirii COVID-19, care părăsesc locul unde au fost plasate, fără aprobarea autorităților competente, sunt plasate în carantină pentru o nouă perioadă de 14 zile. Aceste persoane nu sunt scutite de răspunderea civilă sau penală. Aceste persoane nu sunt scutite de răspunderea civilă sau penală.
– Autoritățile administrației publice locale au obligația de a identifica și de a ține evidența persoanelor cu vârsta peste 65 de ani, fără susținători sau altă formă de asistență, și de a asigura sprijinul acestora pentru a reduce la minimum expunerea acestora în afara locuințelor.
– Slujbele pot fi sarbatorite in lăcașurile de cult ale bisericii/slujitorilor religioși, fără acces public, slujbele pot fi transmise în mass-media sau online.
– Acte liturgice/religioase cu caracter privat (botez, nunți, înmormântări), la care pot participa maximum 8 persoane, precum și împărțirea credincioșilor bolnavi în spital sau în domiciliul lor.

Consultantul dvs. fiscal

Vizualizare profilCitește articole

Ionuț Zeche

  • Managing Partner
  • București

Ionuț este Directorul General și, în același timp, fondatorul Tax Representation. Fost bursier Fullbright, licențiat (B.A.) în domeniul Finanțelor, deținător al titlurilor de „Juris Doctor” (J.D.) și de master (M.S.) în domeniul „Fiscalitate internațională”, în urma absolvirii cursurilor la Universitatea Bentley. Ionuț are o experiență de 20 de ani în fiscalitate românească și internațională și se axează pe investiții străine în România, contencios fiscal și litigii, fuziuni și achiziții și structurare fiscală internațională.