Scutirea de TVA – noi dispoziții

Ordinul 2148/2020: Modificarea și completarea instrucțiunilor de aplicare a scutirii de TVA

La data de 17.07.2020 a fost publicată în Monitorul Oficial nr.628 Ordinul nr.2148/2020 privind modificarea și completarea Instrucțiunilor de aplicare a scutirii de taxa pe valoarea adăugată pentru operațiunile prevăzute la art. 294 alin.1 lit. a) -i), art.294 alin.2) și art.296 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, aprobată prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr.103/2016.

Concret, ordinul aliniază legislația română în materie de TVA atât cu regulamentele și directivele europene deja în vigoare la data publicării prezentului ordin, cât și cu jurisprudența Curții de Justiție a Uniunii Europene (denumită în continuare "CJUE") din diferite cazuri recente.

În temeiul prevederilor art.10 alin.4 din Hotărârea Guvernului nr.34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice, cu modificările și completările ulterioare, precum și a prevederilor art.5 alin. (4) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, în baza prevederilor art.294 alin.1 lit. a) -i), art.294 alin.2 și (3) și art.296 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare,

Arta. I. –

Instrucțiunile de aplicare a scutirii de taxa pe valoarea adăugată pentru operațiunile prevăzute la art. a) -i), art.294 alin.2) și art.296 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, aprobată prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr.103/2016, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.106 din 11 februarie 2016, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după urmează:

  1. La articolul 1 alineatul (3), litera f) se modifică și va avea următorul conținut:

"f) exportatorul în sensul TVA, denumit în continuare exportator, este considerat furnizorul menționat la litera d), care efectuează livrările menționate la litera e), precum și persoana care transportă mărfuri în afara Uniunii Europene, în absența unei tranzacții comerciale. "

  1. La articolul 1 alineatul (3), litera f) se modifică și va avea următorul conținut:

"f) exportatorul în sensul TVA, denumit în continuare exportator, este considerat furnizorul menționat la litera d), care efectuează livrările menționate la litera e), precum și persoana care transportă mărfuri în afara Uniunii Europene, în absența unei tranzacții comerciale. "

  1. La articolul 1, alineatul (4) se modifică și va avea următorul conținut:

"(4) Prezentarea documentelor pentru justificarea scutirii fiscale se face în termen de maximum 150 de zile calendaristice de la data la care a avut loc evenimentul generator de impozit pentru operațiunea în cauză."

  1. La articolul 2, alineatul (2) se modifică și se modifică după urmează:

"(2) Scutirea de impozit prevăzută la art.

a) factura, care trebuie să conțină informațiile prevăzute la art.319 alin.

b) unul dintre următoarele documente:

  1. certificarea încheierii operațiunii de export de către biroul vamal de export sau, după caz, notificarea de export certificată de biroul vamal de export, în cazul declarației vamale electronice de export; Sau
  2. exemplarul 3 al documentului administrativ unic, utilizat ca declarație de export pe suport de hârtie, certificat pe verso de biroul vamal de ieșire; Sau
  3. în cazul produselor supuse accizelor transportate sub suspendarea accizelor utilizând EMCS, raportul de export prezentat expeditorului care certifică faptul că produsele supuse accizelor au părăsit teritoriul UE. "
  4. La articolul 2, după alineatul (2), se inserează trei noi alineate, alineatele (3)-(5), cu următorul text:

"(3) În cazul în care furnizorul nu este stabilit în Uniunea Europeană și nu poate fi exportator din punct de vedere vamal, pentru a justifica scutirea de TVA, este necesar ca acesta să dețină declarația vamală de export, în care datele sale de identificare și seria și/sau numărul facturii emise de acesta pentru livrarea mărfurilor transportate în afara Uniunii Europene să fie menționate la rubrica 44.

(4) În cazul în care furnizorul este stabilit în Uniunea Europeană, dar nu are calitatea de exportator din punct de vedere vamal, pentru a justifica scutirea de TVA, este necesar ca acesta să dețină declarația vamală de export, în care datele sale de identificare și seria și / sau numărul facturii emise de el pentru livrarea mărfurilor transportate în afara Uniunii Europene să fie menționate în rubrica 44.

(5) În situația în care ieșirea mărfurilor de pe teritoriul.b Uniunii Europene nu poate fi justificată prin documentele prevăzute la alin. "

  1. La articolul 3, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:

"(2) Scutirea de taxa pe valoarea adăugată prevăzută la alineatul (1) se justifică de furnizorul care efectuează livrarea în conformitate cu articolul 2 alineatele (2) – (5)."

  1. La articolul 4, alineatul (1) se modifică după urmează:

"Art. –

(1) Sunt scutite de impozit, în conformitate cu prevederile art.294 alin.1 lit.c) din Codul fiscal, prestarea de servicii, inclusiv servicii de transport și servicii de transport auxiliar, altele decât cele scutite conform art.292 din Codul fiscal, direct legate de exportul de bunuri. Direct legate de exportul de bunuri sunt servicii care contribuie la realizarea efectivă a unei operațiuni de export și care sunt furnizate direct exportatorului sau destinatarului mărfurilor exportate, astfel a decis Curtea de Justiție a Uniunii Europene în cauza C-288/16 L.E. Ik. "

  1. La articolul 4 alineatul (2), litera b) se modifică și va avea următorul conținut:

"(b) contractul încheiat cu beneficiarul, care poate fi exportatorul sau destinatarul mărfurilor;".

  1. La articolul 4 alineatul (6), litera a) se modifică și va avea următorul conținut:

"(a) contractul încheiat cu beneficiarul, care poate fi exportatorul sau destinatarul mărfurilor;".

  1. La articolul 4 alineatul (8), litera a) se modifică și va avea următorul conținut:

"(a) contractul încheiat cu beneficiarul, care poate fi exportatorul sau destinatarul mărfurilor;".

  1. Articolul 6 se modifică și va avea următorul conținut:

"Art. –

  • Acestea sunt scutite de impozit, în conformitate cu prevederile art.294 alin.1 lit. e) din Codul fiscal, prestarea de servicii efectuate în România asupra bunurilor mobile achiziționate sau importate pentru prelucrare în România și care sunt ulterior transportate în afara Uniunii Europene de către prestatorul de servicii sau de către client, dacă acesta nu este stabilit în România. , sau de către o altă persoană în numele oricăreia dintre ele. Scutirea de la taxa pe valoarea adăugată prevăzută la art.294 alin.1 lit. e) din Codul fiscal se aplică prestării de servicii de prelucrare și dacă prestatorul de servicii care prestează aceste servicii în baza unui contract încheiat cu un client care nu este stabilit în România achiziționează sau importă bunuri în vederea încorporării în produsul prelucrat sau pentru utilizare în legătură directă cu produsele prelucrate. Scutirea de impozit prevăzută la art.294 alin.1 lit. e) din Codul fiscal se aplică prestării de servicii pentru care locul prestării este considerat în România, în conformitate cu prevederile art.278 din Codul fiscal, și se justifică în conformitate cu prevederile alin. Orice bunuri încorporate în produsul prelucrat, în ambalaj sau în alte bunuri utilizate în legătură directă cu produsul prelucrat sunt accesorii pentru serviciile prestate și nu vor fi tratate ca livrări de bunuri, ci ca parte a serviciului furnizat.
  • În cazul mărfurilor importate în România pentru prelucrare, calitatea importatorului poate avea, conform titlului VII din Normele metodologice de aplicare a Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.1/2016, cu modificările și completările ulterioare, fie proprietarul bunurilor, fie persoana impozabilă înregistrată conform art.316 din Codul fiscal, care importă bunuri în România pentru prelucrare, cu condiția ca bunurile rezultate din aceste operațiuni să fie transportate în afara Uniunii Europene, fie să fie achiziționate de persoana impozabilă respectivă. În cazul în care bunurile rezultate din prelucrare nu sunt transportate în afara Uniunii Europene, prestatorul de servicii care a importat bunurile în România pentru prelucrare pierde dreptul de deducere a taxei pe valoarea adăugată aferentă importului, cu excepția cazului în care achiziționează bunurile care rezultă în urma prelucrării sau refacturării valorii bunurilor importate pentru prelucrare și a taxei pe valoarea adăugată aferentă proprietarului bunurilor, caz în care refacturarea întregii valori a bunurilor este considerată numai în scopul taxei pe valoarea adăugată, fără a implica o tranzacție comercială. În situația în care locul de executare este considerat a fi în România în conformitate cu dispozițiile art. În cazul în care serviciile sunt prestate unei persoane impozabile, stabilită într-un alt stat membru, locul prestării este considerat în statul membru în care beneficiarul este stabilit în conformitate cu art. Cu toate acestea, prestatorul nu are obligația de a depune declarația recapitulativă prevăzută la articolul 325 din Codul fiscal, în cazul în care prestarea de servicii este scutită de TVA în statul beneficiarului.
  • Scutirea fiscală prevăzută la alin.

a) contractul încheiat cu clientul care nu este stabilit în România;

b) factura pentru serviciile de prelucrare efectuate;

c) documente care să ateste că mărfurile prelucrate au fost transportate în afara Uniunii Europene de către prestatorul de servicii sau de către client, dacă acesta nu este stabilit în România, sau de către o altă persoană în numele unuia dintre ele, în conformitate cu prevederile art.

Exemplul 1: O factură către serviciile textile B, materiile prime fiind achiziționate din Franța de către client, respectiv de către B. A este o persoană impozabilă stabilită în România, iar B este o persoană impozabilă stabilită în Elveția. Locul serviciilor care se află în România în conformitate cu art.278 alin.6 din Codul fiscal, deoarece beneficiarul este o persoană impozabilă stabilită în afara Uniunii Europene, A trebuie să justifice scutirea de TVA, deoarece ar fi avut obligația de a plăti impozitul dacă operațiunea nu ar fi fost scutită de impozit.

Exemplul 2: O factură către serviciile de fabricare a textilelor B, materiile prime fiind achiziționate din Franța de către client, respectiv de către B. A este o persoană impozabilă stabilită în România, iar B este o persoană impozabilă stabilită în Italia. Locul prestării serviciilor este considerat a fi în Italia, în conformitate cu art.278 alin.2 din Codul fiscal și în condițiile stabilite de normele de aplicare a prezentului articol, serviciile fiind neimpozabile în România. Deși operațiunea reprezintă o prestare intracomunitară de servicii, prestatorul nu are obligația de a depune declarația recapitulativă prevăzută la articolul 325 din Codul fiscal, în cazul în care prestarea de servicii este scutită de TVA în statul beneficiarului, respectiv în Italia. "

  1. La articolul 8, după alineatul (1) se inserează un nou alineat (11), cu următorul text:

(11) În sensul articolului 294 alineatul (1) litera h) din Codul fiscal, navele utilizate în principal într-o poziție imobilă pentru explorarea/exploatarea zăcămintelor de hidrocarburi pe mare nu sunt considerate nave atribuite navigației offshore, astfel Curtea de Justiție a Uniunii Europene a decis, de asemenea, în cazul C-291/18 Grup Servicii Petroliere SA.

  1. La articolul 8, alineatele (4)-(7) se modifică după urmează:

(4) Justificarea scutirii de taxa pe valoarea adăugată se face fie de către furnizor/furnizor, fie de către beneficiar, pe baza documentelor care atestă că livrările de bunuri și servicii sunt destinate scopurilor prevăzute de lege. În cazul navelor care nu sunt noi, respectiv ale navelor care au navigat înainte, utilizate pentru transportul de pasageri / mărfuri contra cost sau pentru activități comerciale, industriale sau de pescuit, care sunt atribuite navigației pe mare, scutirile de TVA prevăzute la articolul 294 alineatul (1) litera (h) din Codul fiscal se aplică în cazul în care nava este utilizată în mod eficient și în principal pentru navigația pe mare. Pentru a determina dacă o navă este utilizată efectiv și predominant în larg, pot fi luate în considerare nu numai criterii obiective, ar fi lungimea sau tonajul navei, dar acestea ar putea fi utilizate pentru a exclude din domeniul de aplicare al navelor de scutiri care, în orice caz, nu îndeplinesc condițiile prevăzute la articolul 294 alineatul (1) litera h) din Codul fiscal, respectiv nu ar fi capabile să navigheze pe mare. Cerința privind navigația maritimă nu se aplică scutirilor de TVA prevăzute la articolul 294 alineatul (1) litera (h) din Codul fiscal în cazul navelor utilizate pentru salvare sau asistență pe mare sau pentru pescuitul de coastă. Pentru a stabili dacă o navă care îndeplinește condițiile obiective de a putea naviga pe mare datorită lungimii și tonajului acesteia a fost utilizată efectiv și predominant pentru navigația maritimă, mijloace de probă prevăzute de Legea nr.

În cazul navelor care nu sunt noi, respectiv ale navelor care au navigat înainte, condiția ca nava să fi fost utilizată efectiv și în principal pentru navigația în larg este considerată îndeplinită dacă nava a fost utilizată în ultimii cinci ani sau pe întreaga perioadă de utilizare. , dacă este mai mică de 5 ani. Conceptul de navigație "offshore" în sensul Directivei 2006/112/CE a Consiliului din 28 noiembrie 2006 privind sistemul comun al taxei pe valoarea adăugată și al art. 294 alin. (1) lit. h) din Codul fiscal acoperă orice parte a mării din afara apelor teritoriale ale oricărei țări, care depășește limita de 12 mile marine, măsurată de la liniile de bază stabilite în conformitate cu dreptul internațional al mării (Convenția Organizației Națiunilor Unite privind dreptul mării , semnată la Montego Bay la 10 decembrie 1982).

(5) Scutirea prevăzută la art.294 alin. (1) lit. h) din Codul fiscal se aplică atât livrărilor de bunuri/servicii efectuate în beneficiul direct al proprietarilor/operatorilor de nave, cât și în situația în care un agent de transport este interpus între furnizori/furnizori și proprietar/operator. Scutirea fiscală prevăzută la art.294 alin. activitățile industriale sau de pescuit se aplică, de asemenea, în situația în care intermediarii care acționează în nume propriu intervin în livrare, dacă, în momentul livrării, destinația finală a mărfurilor este cunoscută și dacă transferul proprietății asupra bunurilor în cauză către acești intermediari a avut loc în același timp cu capacitatea operatorilor de nave de a dispune de astfel de bunuri, de fapt, ca și ar avea statutul de proprietari , astfel a decis Curtea de Justiție a Uniunii Europene în cauza C-526/13 «Fast Bunkering Klaipeda» UAB. Scutirea de taxe pentru serviciile de încărcare/descărcare pe/de pe o navă atribuită navigației offshore se aplică atât serviciilor furnizate proprietarului/operatorului navei sau agentului navei, cât și serviciilor furnizate într-o etapă anterioară, ar fi un serviciu furnizat de un subcontractant unui operator economic care ulterior îl facturează unei companii maritime sau unui transportator, precum și serviciilor de această natură furnizate titularului încărcăturii, care poate fi exportatorul sau importatorul acesteia. ) Curtea de Justiție a Uniunii Europene în cauza C-33/16 "A Oy" a decis, de asemenea, în această privință. Scutirea de la plata taxei pentru prestarea serviciilor prevăzute la art. 294 alin.1 lit. h) punctele 1 și 3 din Codul fiscal sunt justificate de prestatorul de servicii, în măsura în care locul prestării de servicii este considerat a fi în România în conformitate cu prevederile art. În cazul în care locul serviciilor prestate la art.294 alin.1 lit. h) pct. 1 și 3 din Codul fiscal se află în România, scutirea de impozit este justificată de beneficiarul serviciilor, dacă acesta ar fi persoana obligată la plata impozitului conform art.307 din Codul fiscal, în situația în care operațiunea nu ar fi scutită.

(6) În cazul serviciilor și/sau livrărilor de bunuri efectuate pentru nevoile directe ale navelor și/sau pentru încărcătura acestora, pentru care scutirea prevăzută la art.294 alin. (1) lit. h) din Codul fiscal, atât furnizorul/furnizorul, cât și celelalte persoane impozabile prevăzute la alin.

(7) În cazul navelor noi, respectiv al navelor care nu au fost utilizate, scutirea prevăzută la art.

Exemplul 1: O factură către serviciile de reparare B ale unei nave destinate transportului maritim, serviciile fiind efectuate pe teritoriul României. A este o persoană impozabilă stabilită în România, iar B este o persoană impozabilă stabilită în Norvegia. Locul prestării serviciului în România în conformitate cu art.278 alin.6 din Codul fiscal, deoarece beneficiarul este o persoană impozabilă care nu este stabilită în Uniunea Europeană, prestatorul trebuie să justifice scutirea de impozit, deoarece ar fi fost persoana obligată să plătească impozitul dacă operațiunea nu ar fi fost scutită.

Exemplul 2: O factură către serviciile de reparații B ale unei nave destinate transportului maritim. A este o persoană impozabilă stabilită în Dubai, iar B este o persoană impozabilă stabilită în România. Locul prestării serviciului se află în România în conformitate cu art.278 alin.2 din Codul fiscal, deoarece beneficiarul este o persoană impozabilă stabilită în România. Întrucât furnizorul nu este stabilit în România, beneficiarul trebuie să justifice scutirea de impozit, deoarece persoana ar fi fost obligată să plătească taxa dacă operațiunea nu ar fi fost scutită.

Exemplul 3: A livrează o navă, care este deja în uz, la B. Nava îndeplinește criterii obiective, ar fi lungimea sau tonajul navei, care o fac capabilă să fie utilizată în larg. Furnizor Să aplice scutirea de TVA în cazul în care nava a fost utilizată în mod eficient și în principal în străinătate. Condiția ca nava să fi fost utilizată efectiv și predominant pentru navigația în larg se consideră îndeplinită dacă nava a fost utilizată în acest mod în ultimii cinci ani sau pentru întreaga perioadă de utilizare, dacă este mai mică de cinci ani. "

  1. La articolul 9, după alineatul (5) se inserează un nou alineat (51), cu următorul text:

"(51) Scutirea de taxa pe valoarea adăugată prevăzută la articolul 294 alineatul (1) litera i) din Codul fiscal se aplică, de asemenea, livrării unei aeronave către un operator economic care nu este ea însăși o companie aeriană care efectuează în principal transport de persoane și/sau bunuri cu plată, dar care achiziționează aeronavele respective în scopul utilizării exclusive de către o astfel de societate, de exemplu, într-o operațiune de leasing. în cazul C-33/11 "A Oy". "

  1. La articolul 9, alineatul (7) se modifică după urmează:

"(7) Justificarea scutirii de taxa pe valoarea adăugată se face pe baza documentelor care atestă că livrările de bunuri și servicii sunt destinate scopurilor prevăzute de lege și certificatului prevăzut la alineatul (5) pentru companiile aeriene stabilite în România. în cazul livrării prevăzute la alineatul (51), pentru a justifica scutirea de TVA, este necesar certificatul prevăzut la alineatul (5) eliberat companiei aeriene care va utiliza aeronava, dacă aceasta este o companie aeriană stabilită în România. la articolul 294 alineatul (1) literele i) punctele 1 și 3 din Codul fiscal sunt justificate de prestatorul de servicii, în măsura în care locul prestării de servicii este considerat a fi în România, în conformitate cu dispozițiile articolului 278 din Codul fiscal și dacă acesta a fost persoana obligată la plata impozitului, în conformitate cu articolul 307 alineatul (1) din Codul fiscal. , în cazul în care nu se aplică o scutire de impozit. prevăzute la art.294 alin.1 lit. i) pct. 1 și 3 din Codul fiscal se află în România, scutirea de impozit fiind justificată de beneficiarul serviciilor, dacă acesta ar fi persoana obligată la plata impozitului conform art. "

  1. Articolul 10 se modifică și va avea următorul conținut:

"Art. –

(1) Scutirea de impozit pentru livrările intracomunitare de bunuri prevăzute la art.294 alin.

  1. a) factura în care trebuie menționat codul de înregistrare în scopuri de TVA atribuit cumpărătorului într-un alt stat membru;
  2. b) documentele care atestă că mărfurile au fost transportate din România într-un alt stat membru, care pot fi diferite de statul membru care a atribuit codul de înregistrare în scopuri de TVA comunicate de cumpărător.

(2) În cazul livrărilor intracomunitare de mijloace de transport noi către un cumpărător care nu comunică furnizorului un cod de înregistrare valabil în scopuri de TVA, prevăzut la art.b.

  1. a) factura sau, în cazul în care furnizorul nu este o persoană impozabilă, contractul de vânzare-cumpărare;
  2. b) documentele care atestă că mărfurile au fost transportate din România într-un alt stat membru.

(3) În cazul livrărilor intracomunitare de produse supuse accizelor prevăzute la art.294 alin.c) din Codul fiscal, cu excepția punctelor 1 și 2 din aceeași literă c), către o persoană impozabilă sau către o persoană juridică neimpozabilă care nu comunică furnizorului un cod de înregistrare valabil în scopuri de TVA, în cazul în care transportul de mărfuri se efectuează în conformitate cu art.

a) factura care nu trebuie să conțină codul de înregistrare în scopuri de TVA al cumpărătorului dintr-un alt stat membru;

b) documentele care atestă că mărfurile au fost transportate din România într-un alt stat membru.

(4) În cazul livrărilor intracomunitare asimilate bunurilor prevăzute la art.270 alin.10 din Codul fiscal, respectiv transferurile de bunuri, scutirea de impozit prevăzută la art.294 alin.

  1. a) autofactură prevăzută la art.319 alin.9 din Codul fiscal, în care să fie menționat codul de înregistrare în scopuri de TVA atribuit într-un alt stat membru al persoanei care efectuează transferul din România;
  2. b) documente pentru transportul mărfurilor din România către un alt stat membru, ar fi un document CMR semnat sau un document de însoțire semnat, un conosament, documentul specific al scrisorii de trăsură aeriană (Air Waybill).

(5) În situația livrărilor intracomunitare de bunuri prevăzute la alin. inspecție fiscală. Această factură va fi atașată de furnizor la factura inițială, fără a genera intrări în declarația fiscală a perioadei fiscale în care este operată corecția.

(6) Scutirea de livrare intracomunitară, în sensul art. 294 alin.

(7) Art. Regulamentul (CE) nr. 282/2011 privind anumite scutiri pentru operațiunile intracomunitare, denumită în continuare Regulamentul 282/2011, prevede că, în situația în care condițiile de la alin. În acest caz, documentele care atestă că mărfurile au fost transportate din România într-un alt stat membru sunt cele prevăzute la alin.

(8) Prin părți independente, în sensul art.45a din Regulamentul 282/2011, se nu fac parte din părțile care nu sunt considerate afiliate în conformitate cu prevederile art.7 pct.26 din Codul fiscal.

(9) În situația în care cumpărătorul nu furnizează vânzătorului declarația scrisă prevăzută la art.

(10) În situațiile care nu se încadrează în prezumția prevăzută la art.45a din Regulamentul 282/2011, transportul mărfurilor din România către un alt stat membru este justificat în conformitate cu dispozițiile prezentului articol. Astfel de situații pot fi, fără a se limita la acestea, cele în care: transportul de mărfuri se efectuează cu propriile mijloace de transport de către furnizor sau cumpărător, mărfurile care fac obiectul livrării sunt mijloace de transport care circulă singure pe roți, pe mare, pe râu sau pe aer, persoanele implicate în transportul mărfurilor nu sunt independente unele de altele, precum și de vânzător și cumpărător sau independența lor nu poate fi dovedită. Mijloace de transport proprii înseamnă mijloacele de transport deținute de furnizorul sau cumpărătorul bunurilor sau care îi sunt puse la dispoziție prin leasing, închiriere, împrumut sau alte contracte de acest tip.

(11) În sensul alin.

a) în cazul livrării produselor supuse accizelor care circulă sub suspendarea accizelor: documentul administrativ în format electronic și raportul de recepție;

b) în cazul livrării mijloacelor de transport care circulă singure pe roți, pe mare, pe râu sau pe calea aerului: contractul de vânzare-cumpărare care arată că mărfurile vor fi transportate într-un alt stat membru și dovada înregistrării mijlocului de transport în statul membru destinație;

c) în cazul livrării altor bunuri decât cele prevăzute în let. a) și b):

  1. documentele de transport, ar fi un document CMR semnat sau un document de trăsură semnat, un conosament, documentul specific al scrisorii de trăsură aeriană (Air Waybill); Şi
  2. unul dintre următoarele documente: o poliță de asigurare corespunzătoare expedierii sau transportului mărfurilor, documente bancare care atestă plata pentru expedierea sau transportul mărfurilor, documente oficiale emise de o autoritate publică, ar fi un notar, care atestă sosirea mărfurilor în statul membru de destinație, un document care atestă primirea mărfurilor, eliberat de un depozitar din statul membru de destinație, altul decât cumpărătorul mărfurilor , o declarație scrisă din partea cumpărătorului care să ateste că mărfurile au fost expediate sau transportate în statul membru de destinație și care să conțină: data eliberării, numele și adresa cumpărătorului, precum și cantitatea și natura mărfurilor, data și locul sosirii mărfurilor, identificarea persoanei care acceptă mărfurile în numele cumpărătorului.

(12) Organele fiscale pot respinge justificarea transportului efectuat în conformitate cu alin.

(13) Scutirea de TVA prevăzută la art. 294 alin.2 lit. a) din Codul fiscal nu se aplică în cazul în care furnizorul nu a respectat obligația prevăzută la art.325 alin.

(14) În sensul art.294 alin.21 din Codul fiscal, se consideră că furnizorul justifică în mod corespunzător deficiența, dacă aceasta este remediată ulterior, dar nu mai târziu de finalizarea inspecției fiscale. Se poate considera că deficiența a fost remediată în situații precum:

a) furnizorul nu a inclus livrarea intracomunitară în declarația recapitulativă referitoare la perioada în care taxa a devenit exigibilă, ci a inclus-o în declarația recapitulativă referitoare la o perioadă ulterioară sau într-o declarație rectificativă pentru perioada respectivă;

b) furnizorul a inclus livrarea intracomunitară în declarația recapitulativă referitoare la perioada în care taxa a devenit exigibilă, dar a greșit neintenționat într-una sau mai multe informații privind livrarea respectivă, ar fi valoarea, tipul de operațiune, numele clientului și a efectuat corecția în cadrul unei declarații rectificative pentru perioada respectivă. "

Consultantul dvs. fiscal

Vizualizare profilCitește articole

Andreea Bezdedeanu

  • Junior Consultant
  • București

Andreea este consultant fiscal specializat în Fondul de Mediu , conformarea TVA și raportarea Intrastat. Deține o diplomă de licență în Finanțe și Relații Economice Internaționale la Academia de Studii Economice din București și vorbește fluent limba engleză. Andreea asistă clienții în procesul de înregistrare a TVA, conformitatea cu TVA și problemele fondului de mediu, precum și alte aspecte de consiliere.